Columnist Niniane Everaert was te zien op Omroep Human met een tof Spoken Word stuk: Kijk het terug!
De Makerscolumn #31
Maar dan verschijnt er een foto van Hugo de Jonge met achter hem een piano waar bladmuziek op staat. De bladmuziek staat verkeerd om. En het spijt me – ik wil ook geen probleem maken van dingen die geen groot probleem hoeven te zijn –, maar heeft er dan echt niemand gezien dat de bladmuziek op z’n kop staat?
Makerscolumn #23
Niemand heeft het eeuwige leven. Zo ook niet de dansdocent van columnist Niniane Everaert. Haar makerscolumn gebruikt ze deze keer dan ook om met een prachtig gedicht een ode te brengen aan Pepijn Roelofs.
Makerscolumn #3
“Dus ik begrijp dat je na zes maal “JIJ LAFFE, PLATTE, HYPOCRIETE KLOOTZAK” - de openingszin van één van mijn favoriete monologen uit Medea - geneigd bent Veilig Thuis in te schakelen. En ik begrijp ook dat je hier, zelfs als theaterliefhebber, niet altijd op zit te wachten, maar als we zo doorgaan hebben we over een tijdje alleen nog maar silent-singers, awkward-actors, diminished-dancers.”
Actrice, zangeres, theatermaakster.
”Mijn naam is Niniane Everaert, dat spreek je uit als “Nie-nie-èn”. Ik ben vernoemd naar The Lady of the Lake uit de legende van Koning Arthur, waar ik Merlijn de Tovenaar opsluit in een grot en al zijn toverkrachten van hem afneem. Classic. Ik heb een fascinatie voor talen, verhalen, dromen, wensen en mensen. Ik maak voorstellingen, gedichten en liedjes over van alles. Ik filosofeer graag en weet vooral heel veel dingen niet zo zeker. Ik las laatst dat het belangrijk is om in een column een duidelijk standpunt in te nemen. Dat wordt nog wat dus.
Tijdens haar laatste jaren aan het conservatorium ontdekte ze ook een passie voor schrijven en dichten en kwam ze steeds meer in aanraking met spoken word. In 2020 studeerde Niniane cum laude af met haar eigen theatervoorstelling, waarin haar passie voor muziek en theater samenkwam met het schrijven.